Reklama na Facebooku to nie tylko rozwiązania od Meta
Portal społecznościowy Facebook od dawna jest jednym z lepszych rozwiązań marketingowych, pozwalającym dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, a co za tym idzie, potencjalnych klientów. Meta, jako firma zarządzająca Facebookiem, doskonale zdaje sobie z tego sprawę i może na tym czerpać znaczne zyski. A co jeżeli powiem Ci, że istnieją rozwiązania jeszcze korzystniejsze?
Reklama na Facebooku (grupy) a Meta dla Biznesu
Meta for Business (Meta dla Biznesu) to dedykowane rozwiązania komercyjne, które są skierowane nie tylko do firm, ale także do klientów indywidualnych. Jednak w ostatnim czasie większym zainteresowaniem cieszą się rozwiązania oferowane przez właścicieli grup tematycznych.
Grupy na Facebooku to nowe rozwiązanie reklamowe
Grupy na Facebooku cieszą się ogromnym zainteresowaniem komercyjnym. Klienci, poszukując najskuteczniejszych rozwiązań marketingowych, wybierają reklamy oparte na oznaczeniu wszystkich członków grupy (@wszyscy) oraz banery reklamowe jako tło grupy.
Takie podejście daje możliwość dotarcia do konkretnej grupy odbiorców w założeniu, że członkowie grupy, w której zamieszczane są reklamy, są rzeczywiście zainteresowani daną tematyką. Jednak istnieje także możliwość, że trafili do tej grupy przypadkiem, nie będąc tak naprawdę zainteresowanymi tematem.
Gdzie tkwi haczyk?
Dużym zagrożeniem przy tego typu rozwiązaniach jest powszechnie dostępna w Internecie możliwość zakupu obserwujących, polubień oraz komentarzy. Wybierając takie rozwiązania, zamawiający ma obowiązek dokładnej weryfikacji grupy oraz jej członków. To zupełnie inne podejście niż w przypadku Meta for Business (Meta dla Biznesu), gdzie wszystko odbywa się w oparciu o algorytmy. W przypadku Meta praktycznie nie mamy możliwości zakwestionowania reklamy, jej wyników czy nawet weryfikacji poprawności reklamy. Natomiast w przypadku grup tematycznych działamy na zasadzie świadczenia usług w charakterze B2B.
Co to oznacza?
Przysługuje nam o wiele łatwiejszy proces reklamacji z perspektywy konsumenta. Często firmy zajmujące się umieszczaniem tego rodzaju reklam w grupach tematycznych na Facebooku są podmiotami podlegającymi opodatkowaniu w Polsce. Dzięki temu unikamy konieczności rozliczania importu usług, który podlega regulacjom określonym w art. 28b ustawy o VAT. Polski podmiot prowadzący działalność gospodarczą w Polsce jest zobligowany do opodatkowania transakcji na terenie kraju, co oznacza dodatkowe deklaracje i podatki dla Urzędu Skarbowego.
Podsumowując, nowe rozwiązania, które pojawiły się wśród kreatywnych użytkowników portalu społecznościowego Facebook, okazują się znacznie korzystniejsze niż komercyjne usługi dostarczane przez Meta. Czy możemy mówić o przełomie w świecie reklamy na Facebooku? Czas pokaże. Wielu przedsiębiorców już korzysta z tego typu rozwiązań.
Rozwijasz swoją markę i szukasz profesjonalnych usług z zakresu identyfikacji wizualnej? Sprawdź specjalistów od identyfikacji wizualnej blisko Ciebie gotowych pomóc Ci stworzyć unikalny, przyciągający uwagę wizerunek twojej firmy.
Jak oceniasz ten poradnik?
Dziękujemy za Twoją opinię!Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści
Więcej poradników o reklamie internetowej
Sprzedaż, ruch na stronie, generowanie leadów – nie od dziś wiemy, że na wyniki osiągane w tym zakresie wpływa wiele czynników. Ale czy ktokolwiek wpadłby na to, że jednym z nich jest… pogoda? A jej znaczenie wcale nie jest marginalne.
08.06.2022Oferteo.pl to największy w Polsce serwis łączący firmy świadczące przeróżne usługi z potencjalnymi klientami. Na platformie działa ponad 500 tysięcy firm. 17 maja 2022 roku poznaliśmy laureatów corocznego plebiscytu Najlepsi, organizowanego przez nasz serwis. Wybrane firmy zostały odznaczone specjalnym emblematem „Najlepsi 2022”. Na jakiej zasadzie wyłaniano te firmy i dlaczego warto być aktywnym na Oferteo?
26.08.2022Marketing internetowy jest szczególnym rodzajem marketingu, czyli działań ukierunkowanych na wsparcie sprzedaży produktów i usług przy wykorzystaniu różnorodnych metod i technik działania. Domena działania marketingu internetowego jest jednak nieco szersza, a zakres zainteresowania obejmuje również kreowanie wizerunku firmy w Internecie.
08.09.2022Firmy, które świadczą usługi w różnych branżach, powinny wziąć pod uwagę działanie na Oferteo. Portal ten łączy osoby, które szukają Wykonawcy jakiejś usługi ze specjalistami, którzy ją wykonują. Jest tu zarejestrowanych ponad 530 tys. firm. Miesięcznie trafia tu prawie 200 tys. zleceń. Tym samym Oferteo jest największą w Polsce internetową platformą dla rynku usług, osiągając w nim ponad 60-procentowy udział. Dlaczego jeszcze warto działać na Oferteo? Sprawdź!
26.08.2022